måndag 9 januari 2012

Måndag

Hej alla koolingar

Idag började skolan igen. Dessutom började min mensvärk. Hela dagen har jag gått omkring med magknip pga detta samt på grund av hur äcklig min skola är. Bilderna hänger fortfarande kvar. 2 IB-elever går igenom sina christmas presents och *skojar* om att 600 crowns är lite "woah your family is poor!" "hehe that wasn't all I got" kram. Så har jag varit tvungen att återse en del människor jag inte sympatiserar med. Samt en del trevliga tjejer, för att vara lite positiv. Men inte Thelma, varför??? Ledsen för detta.

Nu ska jag fortsätta med skolan, plugga religion, alltså läsa i min, för att uttrycka det milt, icke politiskt korrekta bok från 99. Ja, 1999, ibland tror en dock 1899. Här kommer lite goa citat:

"Det märkligaste som har hänt i Sverige på religionens område under 1900-talet är den stora ökningen av antalet muslimer"

"Ingen kunde vid seklets början, eller ens vid seklets mitt, ana att det skulle bli så"

"Det är numera inget ovanligt att träffa muslimer i Sverige"

""Att muslimerna i Sverige har mycket skiftande bakgrund märker man så snart man träffar dem eller läser om dem. Somliga vill så mycket som möjligt anpassa sig till förhållandena i Sverige. Andra vill så mycket som möjligt bevara traditionerna från sina hemländer"

"Det blir ofta konflikter, dels mellan olika slags muslimer, dels mellan muslimer och det svenska samhället"

Lägg till ordet islamisering och det blir som direkt hämtat från ett visst riksdagspartis partiprogram. Nej just det, min religionsbok. kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar