lördag 28 januari 2012

Saltimbanco

Igår bjöd min snälla mamma oss på Cirque du Soleils föreställning Saltimbanco. Jag är fortfarande helt lycklig över hur grymt det var! En färgexplosion, energi, humor, skicklighe, konstert som ska vara inspirerade av livet i en metropol. Artisterna svingade i tapetser, klättrade uppför pålar och åkte ner med huvudet först, gungade och gjorde sartomotaler i luften. Asså, jag har sett detta på tv, men tro mig se det live var en helt annan grej. Min käkar gör lite ont för jag satt med vidöppen mun typ hela tiden. Ibland blev jag sjukt rädd när de svingade typ tio meter upp i luften men dom var ju proffs satt sää. Kul också att föreställningen var ganska queer, ingen karaktär var liksom strictly man eller kvinna tyckte jag. Ah, helt fantastiskt var det.


Chinese pole

Boleadoras, kulor på snören son lät klick så det blev som musik när dom snurrade dom.

Det här var döläskigt att se på, men så grymma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar