måndag 13 juni 2011

Releasefest för "Vi håller på med en viktig grej" av Sara Hansson/ Spice up your life!

I lördags var jag alltså på releasefesten för Sara Hanssons självbiografiska serieroman Vi håller på med en viktig grej. Eftersom boken (bland annat) handlar om elvaåriga Sara och bästisen Rebbes idoler Spice Girls var temat för festen självklart. Om jag ska vara ärlig är jag inte riktigt hundra på vilken Spice Girl jag var, min outfit var mest en ursäkt för att ha på sig de här shortsen:

Min systers as-snygga  kamofluagemönstrade paljettshorts från Paris. Men när har en liksom på sig kamoflaougemönstrade paljettshorts? Det passar liksom inte riktigt i skolan. Men på en Spice Girls fest är det perfekt!
Kusin Martina och kompis Helena

Sara signerar

Sara var såklart Geri, ni som har läst boken eller hennes blogg vet att det är hennes favorit Spice Girl


Såhär fint blev det!

Idolbild! Ojojoj vad glada vi var :) (OBS om det inte syns på mitt smile kan jag berätta att jag var helt star-struck)

Jag bjuder på en posebild ala modeblogg.


Nu när ni sett hur fet festen var kanske ni undrar hur bra boken är. Det ska jag säga: den är GRYMT bra! Igenkänningsfaktorn är enorm och bilderna förmedlar en elvaårings många bekymmer, tankar och framförallt känslor otroligt starkt. Jag har redan läst om den två gånger och fler ska det bli. Du är bäst Sara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar