fredag 24 juni 2011

Bang i brevlådan!


Nu blir det läsa av! Numret har tema motstånd och innehåller bland annat:
En intervju med fotbollstjärnan Marta Vieira da Silva. ”Anledningen att så många män hatar damfotboll är att de avskyr tanken på att en kvinna skulle kunna vara bättre än dem.” säger Marta. Vilket säkert stämmer. Okej att män säger att ”Damfotboll inte är samma sport som fotboll, de är sjukt kassa, bla bla bla jag är dum i huvudet.” Men att det finns kvinnor som säger samma sak! Det gör mig om möjligt ännu mer förbannad! Lägg av med den satans manssolidariteten och omfamna systerskapet!
En dagbok av Feministiskt Initiativs nya talesperson Sissela Nordling Blanco.
En serie av Liv Strömquist.
Och mycket, mycket mer. Nu ska jag unna mig och gotta mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar