fredag 11 november 2011

Filippa sprider dålig stämmning

Här kommer lite information om igår eftersom jag ej kunde publicera inlägget då:

Som radikalfeminist är jag van vid att vara den bitterfitta som säger ifrån och "förstör stämningen". Idag berodde det dock ej på sexism utan på bristfällig hygien. Jag var redan lide sur för jag är den enda som städar o går m sopor i det här hemmet. Det hade jag precis gjort och så ska vi sätta oss o käka. Då upptäcker jag: en möglig aubergine. I skåpet. Som har såsat ner hela hyllan. Och han som bor därinne har inte märkt det. Ja, det blev ingen trevlig middag trots Olofs tappra försök att" lätta upp stämningen".

På IKEA är det däremot alltid trevlig stämning. Min trevliga kollega Benny, han som jobbar på IKEA för att hitta sin drömman, brukar kalla mig schätzi och har bott granne med hon som spelar Pippi Långstrump när han var i Sverige på 70-talet!

Andra gulliga grejer är att när en ska gå och äta hälsar alla på varandra med denna frasen: mahlzeit. Direktöversättningen är måltid men det betyder väl ungefär "Hoppas du får en smaklig måltid". Och att sluta heter "feierabend" alltså festkväll. Typ först gör jag detta, sen feierabend! och när en går säger alla Schöne feierabend! Jag bara, tack men ska hem och däcka samt vila mina fötter kram. Fast ikväll ska vi nog ut.

 Onsdagskväll, beställer in drinkbord som ingenting.
Posar i IKEAs omklädningsrum som ingenting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar