fredag 18 november 2011

Mer Kundenstrohm

Igår fortsatte jag vara en hemlig agent och smög runt bland alla ljus och ramar. Bästa momentet var dock när jag skulle ställa mig lite diskret så jag inte syntes och ställde mig bakom fejkpalmbladen. Jag höll på att börja gapskratta rakt ut, jag lovar kände mig som i en dålig B-film om en yrkesmördare. Men sen så, sen gick kunden in på plantavdelningen och då ställde jag mig bakom en riktig palm. Ba lite bättre budget i den uppföljaren men ej tillräckligt för att åka till djungeln.

Förutom att leka gjorde jag vissa spaningar. Mina kollegor ba: ja det är vanligt bland kvinnor när jag visade en som gått i extra många kringelikrokar. Men obs, följde efter lika många män som kvinnor som betedde sig på detta skumma sätt. Det finns alltså personer som går in på avdelningen och går runt, runt, runt hur länge som helst. De går in i mellan två hyllor, ständigt snurrandes på huvudet för att inte missa en enda vara. De stannnar, lyfter upp något, sätter tillbaks det. Rör lite tankspritt vid en prislapp. Vänder och går tillbaka samma väg och lyfter upp samma vara igen. Tar sig igenom hela avdelningen i denna takt och på samma sätt, typ ett steg framåt, två tillbaka. Och de köper ingenting! Ofta har de inte ens en kundvagn eller påse med sig! De är alltså där, inte för att konsumer heminredning, utan för att UPPSKATTA heminredning. INSUPA IKEAs underbara atmosfär. SKÅDA de fantastiska produkter som finns uppdukade på hyllorna. LYSSNA till Bruno Mars Marry You som spelas för miljonte gången. DOFTA på det potpurri av lukter som uppstår när vanilj, exotiska frukter och chokladdoftljus blandas. Ändå intressant.

Annars igår var vi ute och åt middag alla vi som är i Berlin, vår lärare och hennes man. Så såg det ut, myz:


Sen gick vi ut och drack drinkz. Jag tog en som hette Vanilla Sky, förlåt mamma. Nu är jag jättehungrig.  Ska gå ut och käka innan jobb. Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar