lördag 19 november 2011

East Side Gallery

Idag har jag varit duktig och turistat. Var på (Vid? Bredvid?) East Side Gallery. en lång bit av muren som finns kvar och där olika konstnärer målat fet konst. Även jätteful och tacky konst enligt mig, men är ingen konstvetare så det ska jag inte uttala mig om.



 Puss!
 <3
Till en tysk-afrikansk flata som till och med en "republikan" ville gasa ihjäl i tunnelbanan 1990. Efter att muren föll ökade övergreppen på people of colous, homosexuella och minoriteter. Den här dedikationen handlar om civilkurage. (fritt översatt) Konstär Christine Fuchs.
Ett ben i gamla öst och ett i gamla väst, som ingenting.

Sen åkte jag hem till Prenzlauer Berg och drack, jag skojar ej, kanske världens godaste latte.

Kanske lite fjortisblogg att fota sin kaffe...
 Här gjorde den här hipstermannen bönorna.
 Här gjorde en hipsterbarista kaffet.
Här sitter en feministbloggare i systerskapsflätor.

Nu kollar jag på True Blood (obs, sorgligt!) och sen ska vi ut, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar