tisdag 8 november 2011

IKEA

Att jobba på IKEA är mycket trevligt. Så fort du möter en kollega säger ni alltid "hej" till varandra, vi får prata mycket tyska och maten är sjukt god. Har fått lagra lite, ställa saker på rätt plats, sortera, lärt mig lite försäljningsstrategier och datorsystem osv. Höjdpunkten på dagen var ändå när hon som jobbade personalmatsalen kallade mig sin svenska prinsessa. Såhär ser den svenska prinsessan ut:
 Speciellt säkerhetsskorna, som en måste ha för att kunna jobba i lagret, är sjukligt stylish. Byxorna är dock jäkligt sköna.


Sen idag har jag på grund av tysk byråkrati tvingats stå i den här kön:
I typ fyrtio minuter. Kul att jag hade den här utsikten också:
Och kul att när jag äntligen kom fram till målet var det för att jag skulle böta 7 euro. Asså pallar ej ens börja berätta, en otroligt lång o krånglig historia. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar