söndag 25 mars 2012

Tips från tjejtidningen Julia

I högstadiet satt vi ibland i skolans bibliotek och läste "tjejtidningen Julia". Kommer ihåg att det fanns nån serie med "tjejer världen runt" alltså de frågade tjejer som bodde i olika länder om saker som

"Hur ser din familj ut?"
"Vad gör du på fritiden?"
"Hur länge går du i skolan?"
"Brukar du sminka dig?"

De hade också lite modetips, tex att istället för o köpa nu vinterjacka kunde en piffa upp den gamla med en ny halsduk. Ett annat tips dom hade var att undvika att pilla sig i ansiktet. Eller läste jag kanske det i mammas Amelia? För pillar du dig i anzikt smetar du ju ut sminket! Minns fortfarande min absoluta panne när jag hade mascara kanske andra gången i livet och kliade mig i ögat på SO-lektion. Shiiit nu kommer jag se ut som en panda i ansiktet liksom. Sprang till toaletten efter lektionen och chockstirra in i spegeln. Inget hade hänt! Puh!

Vet nu av erfarenhet att jag pillar, eller typ gnuggar, mig i ansiktet när jag tänker/tycker något är tråkigt. Typ nu när jag sitter o intensivpluggar så är det mycket sånt. Plus att jag pillar av mitt nagellack. Den kombon leder till att jag nu sitter här med gröna flagor nagellack i hela fejjan. Fräscht osv. Aja. Hej då, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar