tisdag 6 mars 2012

Dålig stämning

Här kommer lite tips på hur ni kan skapa dålig stämning på valfri gymnasieskola!

1. På lektionen.
Fråga läraren: när kommer jag någonsin ha nytta av det här?

2. I matsalen.
Fråga dina skolkamrater som klagar på hur äcklig maten ser ut mitt framför näsan på de hårt kämpande mattanterna "Men varför tar du då hela tallriken full?"

3. I valfri situation där det finns folk av manligt kön närvarande.
 Vänd dig till din homie o säg "Shit, babe, kan jag få låna en tampong av dig, tror jag fick mens nyss" Ta sedan emot tampongen och håll den väl synlig på väg mot porslinstronen.

4. På rasten I
Prata om homosexualitet och att det inte är äckligt. Speciellt dålig stämning blir det om du informerar om den här informationen "Statistisk sett är en av tio personer gay"

5. På rasten II
Prata om kvinnors sexualitet och att den existerar.

6. På rasten III
"Att tjejbarn och killbarn är olika beror inte på biologiska faktorer utan sociala förväntningar och normer"

Bubblare: När du kommer försent till lektionen, säg till läraren (fungerar bäst om läraren är man) "Förlåt att jag var sen, men vi har bara fem minuters rast och jag var tvungen att byta tampong"

De här tipsen kan säkerligen med framgång användas även i andra sammanhang, på middag hos ytligt bekanta, i fikarummet på jobbet, i kön till kassan, bara fantasin sätter gränser!
Dålig stämning kan vara den bästa stämningen! Kram på er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar