fredag 23 mars 2012

Happyhappy lönehelg

Happy fredag mina små kycklingar! Här sitter jag och gäspar. Fick ett *härligt infall* och gav mig ut och sprang en runda med pappa. Eller ja, sprang med honom en bit och sen vände jag, han skulle liksom springa 24 kilometer, lide överdrivet även för denna amazon. Skoja, kallar inte mig själv för amazon. Ja, om jag varit en normal människa och gått ut och supit upp alla mina pengar ikväll samt skakat RnB baken hade jag säkert varit helt taggad på livet. Nu ska jag istället plugga fysik. Såklart jag är aströttiz då. 

Nu ska jag berätta lite om ett "bus" jag råkade ut för idag. Gick förbi två killar utanför internetcafe. Dom var väl typ tolv som alla killar är. Den ena upprepade då det jag just höll på att säga och jag ba fan, ska ej ignorera detta. Därför kommer här nu tre exempel pååååå

 Filippa strikes back mot störiga killar i valfri ålder!

Varje steg har två alternativ. a) gör den störiga killen sur b) gör den störiga killen obekväm. Personligen tycker jag alltid att alternativ b) är roligast. 

1. Du går med någon på stan och pratar. En störig kille upprepar det du just säger till sin kompis när du att går förbi. Oftast är dennna störiga kille lite yngre. Ex:

Du till din kompis: Åh gud vad god glass jag åt igår.

Störiga killen: Åh jag åt såååå god glass igår.

a) Säg håll käften

b) vänd dig om och säg "men då har ju vi något gemensamt gubben ;)" Observera att blinkningen ska vara r i k t i g t sliskig

2. Du och eventuellt en kompis är på väg hem från da club. En grupp av män (iallafall minst två, annars vågar dom inte) kommenterar ert utseende.

Killgänget: Åh vilka långa tjejer
 
a) Skratta "hahah vilka korta killar hahahahahhah"

b) Skrik "JADÅÅÅÅÅ"

3. Du är in da club och dansar loss. Du shejkar vad din mamma gav dig heeelt enkelt. Så tafsar en kille på dig.

a) vänd dig om och räck honom fingret samt avfyra en mördarblick

b) Detta alternativ kan vara lite obehagligt för dig själv. Om det inte känns bra, gör det inte. Spring runt och nyp honom i baken. Viska i hans öra "hur kändes det då gubben". Tar han detta som någon slags invit så hånskratta honom i anzikt. Men han kommer förmodligen vara så chockad över att ha blivit sextrakasserad första gången ever att han varken har mål i mun eller kan röra sig ur fläcken.

Varsågoda för tipsen, dom är era att använda så mycket ni vill!

 
Jaha, här var jag när jag skulle ut och springa innan. Hårmunken passar för alla tillfällen. 

Puss



1 kommentar: