onsdag 9 februari 2011

Jag har hittat en guldgruva!

Eftersom Malmö befolkas av en stor grupp militanta-vegan-feminister som bor runt Möllevångstorget är alla bra böcker på Stadsbiblioteket ofta utlånade. Men idag besökte jag mitt skolbibliotek. Vad finner jag där om inte:
  • Fulheten av Nanna Johansson OCH
  • Jag är din flickvän nu av Nina Hemmingson OCH
  • Med vänlig hälsning av Sara Granér!
De hade också Prins Charles känsla av Liv Strömquist men den har jag ju redan hemma. Vilken lycka! Tre feministiska seriealbum på hyllan, färdiga att låna! Jag satte genast tänderna i dem och blev ännu gladare. Vilken uppfinningsrikedom, vilka träffsäkra analyser, vilka vackra/"fula på ett bra sätt" bilder, vilken otrolig humor! Jag satt och skrockade för mig själv mycket nöjt. Men plötsligt tynade mitt skrockande bort. Böckerna kändes misstänkt fräscha och välbevarade. Inga understrykningar. Inga hundöron. Inga skrynkliga pärmar. Kan det vara så att jag är den första personen av 1400 elever på min skola att låna dessa böcker! Det är så att man blir mörkrädd. Folk på min skola har uppenbarligen ingen koll på vad som är intressant att läsa. Här har jag fotat av en serieruta (no copy-right infringment intended) som kanske kan få någon lite mer intresserad. För detta vill ni absolut inte missa!

Från Med vänlig hälsning av Sara Granér

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar