onsdag 16 maj 2012

Tillbaks på träningsgolvet!

Hejsan läsare! Nu är jag efter ett alltför långt uppehåll tillbaka på träningsgolvet. Dags att komma i form inför bikinisäsongen! Ahahhaha skoja. Men det känns väldigt gött att ha börjat röra lite på mig igen. Har varit inne i en intensiv pluggperiod som ni säkert märkt. Annars brukar jag faktiskt "pioritera" träningen för jag vet att jag mår bra av det och faktiskt får mer energi till annat. Men denna gång har det varit helt jävla omöjligt pga helt slut i rutan hela tiden, stört mycket att göra så på riktigt ingen tid alls o så fort ja hade en liten pauz blev jag förkyld. Vanlig stressreaktion har jag hört. Denna brist på motion ledde bl.a till nån slags reversed träningsvärk, alltså fick ont i hela kroppen pga för mycket stillasittande!?

Så för att komma till poängen, igår var det första gången jag stod framför speglarna på Friskis på mycket länge. Fan vad gött det var! Tränade step, bara tjejer där. Älskar kvinnoseparatism! Eller juste, det var en (1) man där och såklart råka jag ju ställa mig bredvid honom. Men aja, det var najs ändå. Step är alltså typ som aerobics, koreografi som byggs upp blockvis under passets gång, fast en kliver upp o ner på en bräda också, därav namnet.

Idag var jag och tränade klassikern medeljympa med min bästis Jackie, det var också kul, förutom att det blev lite tryckt stämning när första låten va "När jag går ner" komplett med side-step och torka svetten ur pannan rörelse när dom sjunger "ja kämpar sliter svettas"

Här är en bild på min väldigt matchade träningsoutfit. Här sitter ju tightsen relativt bra, men kan berätta att så fort en rör sig det minsta glider dom ner och ett "häng" bildas. Inte så snyggt kanske men men.
Kram
Ps. märker att detta blir lite mer en "livsstilsblogg" är en feministblogg!? Most likley pga ej insatt i typ några som helst viktiga saker nuförtiden :( ds.

1 kommentar: