onsdag 9 maj 2012

Keinohrhasen

Nu har jag varit på möte med nätverket, brainstormat osv ojojoj framtiden ser ljus ut. Älskar nätverket, det berikar mitt liv. Och nätverket berikar Malmö, alla är vinnare.

Titeln på detta inlägg är tyska och betyder öronlös hare. Det är även titeln på en film vi såg på tyskan idag. Här kan ni läsa mer om den på imdb! Jag kan säga såhär, dom var inte rädda för varken sexism eller slapstick i den här filmen. Jag satt och sa lugn. Amen lugn! Asså l u g n. Till personerna i filmen typ större delen av lektionen. Nu ska jag berätta plotten!

Vår "hjälte" är skvallerjournalisten Ludo. Filmen inleds med att Ludo och hans fotografkollega sitter och intervjuar nån skådis som varit i Hollywood en sväng och bl.a plastikopererat sig (injicerat silikon i azzet). Sen kör Ludo och fotografpolaren lite bil och pratar om att det var ju onödigt det där med silikonet i röven. Men i tuttarna det är ju fett! Bröstförminskning däremot, pliz brudar, varför gör ni så? Vi förstår att dom är coola för detta är bakgrundsmusiken:


Dom cruisar vidare i bilen, hittar nån känd kvinna, öppnar upp hennes kappa och fotar hennes hemliga gravidmage. Vår hjälte Ludo rör sig vidare mot en middag med sin syster där hon beklagar sig över att han behöver mer än one night stands. Ludo säger att han är okej. Sen går han till ett hotell och ligger med en fransk massös samt har sönder ett glastak.

För detta söndertagande får Ludo åtta månaders samhällstjänt på ett dagis. Ba that's totally appropriate, en brottsling får jobba på dagis. Aja, dagischefen är i alla fall hans gamla granne, tillika mobboffer från barndomen. Sara heter hon och hon drar igenom allt han utsatt henne för. Ludo bara flabbar och ber inte om ursäkt. Vi förstår även att Sara är ful, för hon har glasögon och en tjock kofta. Sara gör hans life till ett living hell på dagiset. Hon trillar också väldigt mycket medans (slapstick hahaha)

Sen blir ett barn skadat och Sara och Ludo bondar när det tar barnet till sjukhuset. Helt plötsligt ber Sara Ludo om ursäkt att hon har varit så otrevlig. Och han har fortfarande inte sagt ett pip om hur svinigt det var av honom att mobba henne. Men hon börjar ändå bli väldigt kär i honom.

Usch, kram på den här filmen. Jag har inte sett färdigt den än, men jag kan ju dra en vild gissning att Sara och Ludo blir ihop.
hej då!

ps. jag har satt på kommentarerna! ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar