söndag 13 maj 2012

Livet på en liten pinne

Guyz guyz guyz how was ur weekend? Skoja. Eller ja, ni får gärna berätta om er helg om ni vill! Hej. Min helg har inte varit så spännande, men jag har gjort massor av saker. Igår var jag på en skola mellan halv nio och tyre och skrev CAE examen Cambridge certificate in Advanced English. Det kostar 1700 och göra men kommunen betalar! Så det är sånt våra skattepengar gör. Ja obs våra, jag betalar skatt varje månad från min lilla lön. Idag har jag jobbat och håvat in lite stålars. Till mig och till mamma staten! lewr.

Många kunder på jobbet borde lugna sig lite. Men en man tipsade mig faktiskt om en jättegod sak. Här kommer receptet:

Du behöver:
En blender eller en tålig mixerstav
En dubbel esspresso (kanske går det bra med starkt bryggkaffe också, har inte provat)
Sex stycken iskuber
Strösocker efter behag

Såhär gör du:
Brygg din dubbla esspresso. Häll den i blender tillsammans med isen och sockra lagom mycket. Mixa och avnjut omedelbart!

Det blir som en slags shake, asgott och väldigt uppiggande! Ett litet tips från mig till er!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar