lördag 18 februari 2012

Orka

Hej vänner och kamrater! Ojojoj vad det har bloggats genialiskt på sistonde. inte jag då, utan min kära vän Thelma. Jag har typ inte bloggat alls. Så hoppas ni läser henne! Annars missar ni något kan jag tala om för er. Iallafall, nu ska jag blogga lite.

Hej. Jag är förkyld. äckligt. Sen har jag jobbat idag. Jag har jobbat på café i snart tre år och ibland är det inte så lätt att vara en glad, trevlig och service-minded tjej när en är sjuk, trött och har sagt samma fraser tusen gånger förrut. Så idag har jag varit lite "kort i tonen". Höll dock på att sprängas i bitar av framförallt en incident. En farsa i 35års åldern kom och skulle fika med sina två töser. Dom paxade ett bord några precis lämnat med sina jackor o påsar. Jag stod två bord därifrån och plockade disk. På det bordet dom höll på att paxa stod det också disk. Självklart var mitt nästa logiska steg att ta disken därifrån. Men det fattar ju inte pappan. Han är tvungen att säga till mig "Du tar här också sen va!". KRAAAAAAM. VAD TROR DU GUBBJÄVEL? NEJ JAG SKA TA ALLA ANDRA BORD, FÖRUTOM DITT, BARA FÖR JAG HATAR DIG SÅ MYCKET! Fast så sa jag ju inte. Sa bara "JA!" jävligt surt och fortsatte göra mitt jobb. 

Så. Nu vet ni det. Puss!
Såhär glad var jag på jobbet! (en annan dag än idag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar