måndag 12 december 2011

Mensmåndag

Hej. Idag har det varit måndag. En kan se det positivt, nystart, ny vecka osv. Eller så kan en vara som jag, jävligt trött. Blev så tchjockad av alla killar som omgav mig, fick huvudvärk. Gick på toa, nämen hej lady in red, varsågod för informationen. Batteriet till min telefon dog. Mådde fizizkt illa i närheten av viss person. Dagens ljuspunkt var när jag träffade Thelma och vi smög runt i skolans korridorer och gjorde research inför vår feministiska aktivism, ojojoj vad nyfikna ni är men tyvärr, hemligt än så länge.

Nu sitter jag och lyssnar på Musikhjälpen och bara *julmyzer*. Snart dags att ta fram böckerna och bara *julplugga*. Min lärare gav oss info om Lucian på skolan imorgon, 9 ska vi samlas hela klassen och äta lussebulls, sen gå till aulan och se lucia tåget. Sen fick jag reda på att det inte var obligatoriskt!!! Vi ses Therese, ofta jag ska gå till skolan och "mysa" med min "mysiga" klass när jag kan gå till apoteket och köpa bindor istället!!!

Sen tycker jag självklart att ni ska stödja musikhjälpens kamp för alla flickors rätt att gå i skolan och önska den här låten:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar