lördag 3 december 2011

På jobbet idag

hade jag en kund som var representant för om inte Sveriges största, så iallafall högljuddaste, folkrörelse. De kämpar för "sanningen" för "att det ska vara som det alltid har varit" för att en ska få kalla något för "dess rätta namn". Deras motståndare kallas "PK-maffian". Jag pratar självklart om de som vill kalla detta bakverk:
För n*boll. Nej jag tänker ej ens skriva exakt vad de vill kalla den för, eftersom det ordet har hörts från munnar som ej har rätt att säga det a l l d e l e s för mycket de senaste dagarna. Nu ska jag skriva ner min och kundens konversation:
Kund: jag vill ha en bärpaj och en n*boll.
Jag: (tar bärpajen) vad sa du att du ville ha mer, jag hörde inte?
Kund: en såndär n*boll.
Jag: något sånt har vi inte.
Kund: dom som står där med cocos på, n*boll!
Jag: en chokladboll.
Kund: asså det har alltid hetat n*boll. En gång var jag på ett bageri och beställde n*bollar, så sa dom "menar du chokladbollar" och då sa jag, nej några sånna vill jag inte ha.
Jag:....
som tur var tog min snälla, snälla kollega betalt av kunden. Jag var nämligen på väg att kräkas. Alternativt bruka våld.

Till er små trångsynta människor som slåss för att få kalla denna chokladfrestelse för n*boll har jag en sak att säga: Hur kan ni gå runt och tro det är er rätt att kränka andra? Föddes ni igår? Känner ni inte till någon del av historien överhuvudtaget? Sen skulle jag vilja ge er några tips. Att ni alltid babblar om just n* ordet börjar bli lite tjatigt. Här kommer några fler tips på vad ni kan kalla chokladbollar:
Slavbollar
Människa-som-behandlas-som-djur-av-andra-människor-bollar
Människa-som-ägs-av-annan-människa-bollar
Människa-som-ej-fick-åka-buss-tillsammans-med-andra-människor-p.g.a-sin-hudfärg-bollar
Människa-som-ej-fick-gå-i-skolan-tillsammans-med-andra-människor-p.g.a-sin-hudfärg-bollar
Människa-som-ej-fick-gifta-sig-med-annan-människa-p.g.a-sin-hudfärg-bollar

Variationsmöjligheterna är oändliga om ni vill fortsätta vara dumma i huvudet! Annars kan ni ju lyssna på Sara Hanssons krönika och sedan börja kalla det för chokladboll. Alternativt vara tysta för alltid.
 Kenza 
NÄSTA PERSON SOM SÄGER NEGERBOLL? JAG LÄGGER EN FUCKING SNORLOBBA I DIN LATTE! OK? VARM JULKRAM.

PS. Tänk om dessa människor använt sin tid till att engagera sig i något annat, ex. kvinnokampen. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar