söndag 23 oktober 2011

Restaurangbesök

Igår fyllde min älskade mamma år och hela familjen gick ut på restaurang för att fira henne. Grattis i efterskott mamma, jag älskar dig! Iallafall, vi satt där och hade det trevligt och konverserade i godan ro när jag fick syn på något som fick mig att må lite dåligt. Sen blev jag sjukt irriterad. Sen blev jag arg.

Som ni alla vet tycker många heteropar om att trycka upp sin tvåsamhet i ansiktet på folk. Nu kom ett sådant par in, i sällskap med några män till. Pojkvännen i paret visade då upp tvåsamheten på det sättet jag tycker allra sämst om. Han tafsade sin tjej på röven. Sen drog han henne lite i jeanshanken som för att säga liksom "sätt dig här nu kvinna". Och alla männen utväxlar menande blickar med varandra. Observera: tafsaren gör ej detta för att vara gullig och kärlekfull mot sin flickvän, för att hon tycker om att bli tagen på sin bakdel eller för att hon tycker att PDA är hett. Nej, han gör det för att visa dom andra grabbarna att "kolla, detta är min tjej, kolla så hot hon är och kolla vad jag kan göra med henne, jag kan ta henne såhär på röven mitt bland en massa folk utan att hon säger något, för hon är bara min". Ueh. Du kan inte äga en annan människa! Och ja, kvinnor är människor, även om ni inte tror det sexistsvin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar