lördag 22 oktober 2011

Ameh

I fredags kväll var jag ute och feztade med min kära vän Felicia. Tyckte musiken var lite trög (kill-Djen spelade typ We're from barcelona. Asså, dude, vad fasiken är det för nånting?), så går fram till amatören i DJ-båset med mitt bästa hej-jag-är-en-gullig-tjej-som-säger-hej-smajl och ba
-Kan du spela Jag kommer remixen med Kakan och Mash Up International?
-Veronicka Maggio?
-nej, remixen! (ofta en inte känner till den liksom)
-Okej, jag ska kolla
-tack *överfjäskigt smajl*

Studsar hoppfullt tillbaka ut på dansgolvet. En stund senare spelar han Jag kommer. Men med Veronicka Maggio. Fjäskade alltså helt i onödan. Besviken upphöjt till tio.

Lite senare sitter Fille och jag och pustar ut lite. Då kommer en full, ful samt gammal kille fram till oss:
-Tjena tjejer!
jag: Asså, är inte du lite för gammal? Vi är liksom 18 år.
-Ofta ni är 18! Gissa hur gammal jag är?
-35
-hahaha, nej jag är 28.
-meh, ska inte du gå o ragga på någon i din egen ålder?
-Men det finns ingen i min ålder härinne. Jävlar, vilka kralliga armar du har, tränar du nånting?
-Neeeeej, inte den repliken!
-men seriöst, styrketränar du?
-asså varför vill du veta det? Gå nu
-okej, jag ska gå till ett fyrtio-plus ställe nu
-ja, det är bra, hej då
-men vi kanske ses om elva år
-ja, men om elva år kommer du också vara elva år äldre. Hur lång tid det än går kommer du alltid vara tio år äldre än oss!
(Jag riktigt ser hur en glödlampa tänds ovanför hans huvud, sen går han. Och han visste ej vad butch and femme var för någonting. Uppenbart IQ fiskmås)
Fille & Fille

Men annars übertrevlig kväll. Och nu ska jag ta igen det jag missade igår och lyssna på bästa låten just nu:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar