torsdag 8 september 2011

Jag saknar mina småttingar


I helgen satt jag hemma hos min kusin och hade lite kvinnoseparatistiskt nagelfix. OBS, när Kakan var med i Hannas perfekta supersommar berättade hon att hon ska forska om detta, alltså vad som händer när kvinnor är i ett rum och fixar sig. För alla tror att då sitter vi och säger bla bla bla smink bla bla bla kärlek bla bla bla chick flicks bla bla bla. Det kanske vi gör, men även såkallat deep shit avhandlas. Åter till ämnet, sitter o fotar våra naglar:




Så kommer Elsas granne in! Han berättade att det har krupit fram igelkottar under deras trapp! Jag blev ju helt till mig i trasorna och frågade om vi fick komma och kolla. Så sprang typ hela tjocka släkten dit och titta vad vi hittade:

Jag överväldigades av ömma känslor, jag ville ta hem alla fyra små liv och låta dom sova i min säng. Det gjorde jag såklart inte, istället ringde jag till en igelkottsräddarjour. Kvinnan som svarade rådde oss att bädda ner dom bland handdukar i en skokartong och ge dom lite vatten med en spruta. Så det gjorde jag och jag dog så söta dom var när dom låg helt ihoptryckta tillsammans tillsammans och sov.

Har smsat min kusin för en uppdatering, men hennes grannar hade inte hört av sig! För att skona oss från hemska nyheter? Hoppas verkligen inte! Men min kusin har lovat mig att gå över och fråga i eftermiddag. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar