tisdag 1 oktober 2013

Ehh...

Hej anonym!
Think outside the box är ett citat som brukar användas med betydelsen tänk nytt, tänk vågat, tänk annorlunda! Nanna Johanssons t-shirt hon designat för Bang (som min syster gjort en parafras på och jag bär på bilden ovan) anspelar på det citatet på följande sätt: 
Tänk nytt och anställ en kvinnlig chef i en annan sektor än exempelvis omsorg eller barnrelaterade! 
Tänk vågat och låt majoriteten av komikerna på en stand-up kväll vara kvinnor! 
Tänk annorlunda, ligg med någon utan penis!
Rätta dig inte hela tiden efter mäns normer, mäns villkor, vad män uppskattar och värderar. 
Vägra de regler som patriarkatet satt upp för hur du ska leva.
 Think outside the cocks. 
Anonym om du kom fram med en  tröja till mig där det stod think outside the pussies hade jag inte blivit förnärmad, jag hade skrattat rakt ut åt hur uppenbart korkad du är. Ha d gott

4 kommentarer:

  1. Gud vilka puckon det finns. Ett sorgligt och fint tips:http://www.muffmagazine.com/2013/09/from-russia-with-love/

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken fantastisk tröja! En sån vill jag med ha! & vilken otroligt korkad kommentar. Någon som inte är tillräckligt påläst för att förstå att vi lever i ett patriarkat. Manliga maktstrukturer som vi måste bryta tillsammans! Har precis hittat din blogg & gillar den!

    SvaraRadera
  3. Snubblade precis in på din blogg och jag älskar den allaredan!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag har en fråga. Som du kanske kan svara på här, eller min blogg.
    Det är ganska mycket skitsamma.

    Jag som feminist, känner att jag har sjukt dilemma när det handlar om min ståndpunkt till religion.
    Då flera religion inkräktar på mina åsikter, feministiska då, typ kvinnosyn och hur mannen "äger" kvinnan.
    Men samtidigt vill jag ju att alla ska känna frihet att få välja vad man ska tro på, men jag tror ju inte på många (läs: alla) religioners syn på kvinnan.
    Hur gör du där? Och hur tänker du? Är det OK att vara religionsmotståndare för att man tycker att de inkräktar på ens feministiska åsikter? Klart det är OK, och sådär. Men hur tänker du?

    Blogg: ursinnig.devote.se

    SvaraRadera