fredag 25 oktober 2013

"Respons" på svtdebatt

Det har trillat in en hel del kommentarer på min debattartikel om manliga p-pilöer och varför dessa inte finns till försäljning. Har inte läst några själv för jag tycker det är ganska jobbigt o bli så fly förbannad att jag vill begå SCUM på halva befolkningen, men min kompis Hedda har läst lite och grävt fram ett guldkorn
Så tråkigt att de homosexuella glömts bort i en debatt om p-piller, speciellt eftersom det inte är relevant alls i våra samliv för att vi, precis som kommentatören skriver, inte riskerar en oönskad graviditet. Ja, dessa människor verkar uppenbarligen inte finnas i min tankevärld. 

Bjuder på en till kommentar som Charlotte hittade
Japp
Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta?

Happy friday hursomhelst gulleläsare!! <3

3 kommentarer:

  1. Tråkigt att du inte kikar på kommentarerna, det blir liksom inte så mycket till debatt då. (Även om jag förstår varför man inte skulle vilja)

    Men hur som helst, hade du någon källa till läget med p-piller för män? Jag har googlat runt en del och hittar bara artiklar liknande denna http://gizmodo.com/where-is-the-male-birth-control-pill-1447917796 . Där är det inte alls klart och de har fortfarande problem att hitta en metod som fungerar lika enkelt på män som det gör för kvinnor.

    Saxat från artikeln:
    "Hormones aside, the physiological challenges are daunting. As Dr. Amory points out, women release one egg a month, whereas men make 1,000 sperm every second. And while women's birth control tricks the body into a natural state of infertility (by boosting the hormones present when a woman is pregnant), there is no analogous sperm-free period to mimic in men. "

    SvaraRadera
  2. Hej, Filippa!
    Jag undrar vilka läkemedelsföretag som har dessa manliga p-piller, då jag skulle vilja kontakta dem och höra mig för om hur många män som är villiga att använda det som behövs för att de ska börja sälja dem. Tanken är att jag ämnar göra något slags namninsamling och skicka in då målet nåtts.

    Eder,

    /Stefan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nevermind! Såg att du redan hade en sådan lista här - påskriven nu av mig med. =)

      Eder,

      /Stefan

      Radera