fredag 5 juli 2013

Tips till cafebesökare

Har nu jobbat heltid på café i två veckor. Börjar redan hata människor lite :c Nämen helt ärligt, känslan av att det är ens jobb att vara trevlig mot osympatiska snubbar i golfbyxor e inte så najs. Vill bara lämna lite tips till er som går på café
1. Står jag och pratar med en annan kund, hämtar någonting eller gör en latte kan jag inte hjälpa dig eller svara på frågor samtidigt. När jag står fem meter bort och fixar lite kaffe, skrik inte bortifrån kyldisken "vad är det i den här mackan?" när det dessutom står skrivet på glaset.Vänligen vänta på din tur.
2. kalla mig för fan inte fröken för att påkalla min uppmärksamhet. "Ursäkta" eller "hej" går jättebra att säga.

njut av din kaffe puss
Den här har jag gjort skills that kills

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar