lördag 9 juli 2011

BRÄNN IGEN! Malmö

Idag bränndes fett med kosing i Almedalen.

Men vi feminister som är kvar härnere i Malmö vill ju inte vara sämre! Sara, Lisa och jag satte igång vår pengabrasa härnere på Lilla Torg. Nedan kan ni se resultatet, spola fram till 02:43 så börjar själva aktionen. Under filmen kommer ni se mig skrika i en megafon, prata med en polack som när jag bad honom skänka lite av sitt manliga överflöd sa att eftersom han är från Polen så tjänade han nog mindre än mig, en servitör som tyckte att vi skulle akta oss för polisen samt en tysk gubbe som skyllde på marknadsekonomin när jag på stapplig tyska förklarade att det är sjukt att kvinnor i genomsnitt tjänar 83% av en mans lön i Sverige.

Stort tack till Kalle som filmade och Martin som fotade! Och Sara och Lisa: ni är fan bäst! Girlpower!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar