onsdag 19 januari 2011

just nu känner jag mig

Mona, det var inte ditt fel, det är bara det att du är kvinna
och helt enkelt inte lika trovärdig som en man.


nedtryckt av patriarkatet. Jag kan knappt andas här alltså. Men ett avsnitt av Tankesmedjan piggar alltid upp. Lyssna på dagens avsnitt om du vill, som precis som vanligt innehåller massor av intressanta tankar. Bland annat reder Liv ut varför sossarna måset byta ut sin partiledare: socialdemokrater röstar hellere på moderaterna än en kvinna. Nu när det gick så dåligt i valet skulle jag väl tro att socialerna väljer att gå tillbaks till den gamla trygga vägen och utser en man till en partiledare. män har ju en medfödd trovärdighet som kvinnor helt enkelt saknar och i sådana här situationer vågar man inte chansa. (OBS ALLMÄN ÅSIKT, INTE MIN EGEN. Jag vill självklart att en kvinna ska bil partiledare för att balansera upp det hela lite grann iallafall).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar