måndag 22 november 2010

Trött

Jag är väldigt utmattad efter skolan där jag hela tiden måset försvara mina åsikter mot idiotiska argument som de här:

Vi kan börja med stenålder, då männen var ute och jaga medan kvinorna var hemma och lagade mat och tog hand om barnen, varför?
för att de är bäst lämpade till det, kvinnan föder barnet, kvinnan ammar/matar barnet. Alltså är det en roll Kvinnan MÅSTE Ha.

Män (verkar) ha en naturligt starkare fysik och annat som gör de mer lämpade för våld och dominans.

Därmed kommer ordet "Manlighet" in i bilden.

Och om ni inte fattat det än så hur mycket samhället än ändras så kommer alltid våra instinkter att finnas i lillhjärnan där bak i skallen på er (pga evolutionen), instinkten som säger till mannen att försörja sin familj med (dåtiden: kött) nutiden: pengar.

Det är därför det finns "typiska köns-jobb" och "typiska tjejsaker" osv.
Attraktion, handlar inte om raggnings-repliker, allt är hjärnans sätt att bearbeta kroppstecken och betéenden.

T.ex den självsäkra stora killen som stiger fram till dig inför dina vänner och frågar om att gå nånstans mer privat, jämfört med den skygga killen som sitter längst bak i hörnet.
Vem utstrålar mest Manlighet?
Jo, den dominanta killen.

Det är så kroppen fungerar, det är så människorna vidare-utvecklas, det är så det alltid kommer va.

Filippa: Idag stöps barnen istället in i mallar. Flicka: du är snäll och omhändertagande. Pojke: du är tuff och stark etc.
Svar: Det är det jag säger, Så Är Det. Eftersom det är så människan har utvecklats pga "Survival of the fittest"


Jag blir så trött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar