måndag 1 november 2010

Jag mår bra

Varför? Det är lov! Idag har jag njutit av att bara kunna göra precis vad jag vill. Jag har kollat på Glee, tränat indoor walking på Friskis & Svettis och nu sitter jag på Malmös fina stadsbibliotek och ska försöka plugga lite. Va! Plugga! På lovet! Ja tyvärr, men så är det när man läser natur och har ett slutprov i Fysik A att se fram emot.

Något met som gör mig glad är att på väg till träningen såg jag en pappa med två tunga matkassar i händerna och tre små ungar i släptåg. De fick lära sig att ta eget ansvar genom att bära varsin kasse med en chipspåse i. Gulligt!

En annan glädjefaktor var bastun efter träningen. Det kändes nästan som att ligga på stranden i Grekland och sola när det är så varmt att sanden under dig bränns och du nästan kan höra hur det säger zing när solens strålar träffar dig. Plus att det fanns en rolig tant som sa till mig " ja nu har du klarat 10 minuter" när jag gick ut. Tanten satt kvar i några sekunder till sen gick hon också ut. Så grattis till dig min bastukompis, du vann din egenstartade tävling! Nej, fysiken kallar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar