torsdag 11 november 2010

Min vecka som business woman

Igår var jag med min handledare på ett möte som handlade om IFRS-update. Jag förstod cirka nada, det var ungefär som om föreläsaren pratade ett främmande språk. Jag har aldrig hört ord som:
Fair Value Measurments
Obligations ränta
Rate-ragulated activities
Kassaflöde
och så vidare! Så av själva föreläsningen var det inte mycket jag förstod men det bjöds på frukost och fika och utsikten var magnifik. Plus att jag fick en proffsig namnskylt! Jag tror inte att alla förstod att jag var praktikant förrens Jonas sa det faktiskt. Man kan iallafall hoppas att jag ser så professionell ut.

Ska jag analysera hela samanhanget lite grann så var det en jämn fördelning mellan män och kvinnor närvarande. Däremot använde föreläsaren konsekvent pronomet "han" för att benämna substantiv som ägaren och motparten. Något för honom att tänka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar