onsdag 12 september 2012

Dagens föreläsning

Nu ska jag berätta hur glad jag blev på min föreläsning idag. Jo, föreläsaren Una Tellhed Fil Dr. i psykologi pratade om drömmar. Hon kom in lite på Freud och hans drömtydning. Freud hade ju en del teorier om det där med vad olika grejer i drömmar symboliserade, och det har ofta med ens drifter att göra. "Drömmer du t.ex om ett tåg som kör igenom en tunnel skulle det symbolisera en heterosexuell drift" Mitt ansikte sprack upp i ett leende, mitt hjärta gjorde en lite volt. Hon sa inte sexuell drift. Hon sa heterosexuell drift. Tåget skulle då symbolisera penis och tunneln vagina. Sen kör tåget igenom tunneln? Ah det är konstigt. Men det var EJ heteronormativt! Ja lite sorgligt o behöva bli glad för det men vi kämpar på eller hur

Nu har jag löst lite mer om Una, hehe, och kolla såpass kool:


Min forskning faller inom socialpsykologi med ett genusperspektiv. Min avhandling handlade om varför kvinnor begär lägre löner än män gör i löneförhandlingar.
Jag är dessutom aktiv i institutionsstyrelsen, ledningsgruppen för fristående kurser och jag är ordförande för kommittén för jämställdhet, likabehandling och mångfald. Jag är även ledamot i samhällsvetenskapliga fakultetens ledningsgrupp för jämställdhet, likabehandling och mångfaldsfrågor.

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar