onsdag 31 augusti 2011

Träning

Idag var jag tillbaks på Friskis & Svettis jympagolv efter att knappt ha rört en fena på tre veckor. Jag var ju i lide dålig form. Men det var inte det som var det jobbigaste. Det var en av låtarna. Passet började bra med Robyn, men sedan kraverade det totalt. Vad sägs om en låt där en kvinna sjunger intensivt om att allt står skrivet i stjärnorna och att hon planerar sitt liv efter horoskopet. OBS sjungen på svenska vilket gör det hela ännu konstigare. Men det var kanske mer lite underhållande än jobbigt. Den låten som riktigt fick mig att må illa framfördes av ett gäng goa gubbar i countrystil. De sjöng att om en ville vara happy and stay married forever skulle en gifta sig med en ugly girl. En ska inte lyssna på om ens kompisar säger att en har bad taste för en ugly girl kommer att serva dig och aldrig lämna din sida. Livslång monogami med en "ful" slav-fru, låter ju najs. NOT!
Vill jag lyssna på country lyssanr jag rimligtvis på Dolly parton eller kanske Dollykollot! De gick ju en dokumentär om dom igår som jag spelat in, dags för filmmys i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar