tisdag 10 maj 2011

The Comeback

Finns det något göttigare än, att när någon har smällt en kommentar, svara med något så dräpande så att det för förolämparen i fråga känns som om hen får en käftsmäll i ansiktet? Det skulle vara att sola och bada i pina colada då. Nej, jag ångrar mig, the comeback är bättre! Dock finns det vissa grejer man måste tänka på när man ska svara på en elak pik:

1. Timing. Du får inte svara försent. När the moment has passed är det inte lika kul, samt svider inte lika mycket på din förolämpare.
2. Kan du vara själv kan kännas lite fantasilöst och ibland fungerar det faktiskt inte alls.
3. Var inte rädd för att vara för elak. Du kommer ångra dig sen att du inte sa det.

Det var mina tre bästa tips. Varför skriver jag då detta inlägg? Jo, jag som förbannad feminist får ofta höra detta när jag börjar rabbla:
"Ah, bara gå tillbaks till köket där du hör hemma"
Och jag har inte kommit på en bra comeback! "Gå tillbaks till köket själv!" känns liksom inte så effektfullt. ”Jävla idiotjävel” skulle kunna funka, men det är inte så fyndigt. Jag får fundera vidare. Däremot har jag kommit på en comeback till den här repliken. Tänk dig att du är ute. Vi förutsätter att du är tjej och en kille stöter på dig (för det är alltid killar som säger såhär). Du berättar lite om dig själv.
Du- Sen så tränar jag yoga/ gymnastik/ rider.
Killen- Det verkar ju lovande. He. He he. He.
Du- ??????

Vi förstår vad killen menar här. Ni som inte förstår, google it, det är lite pinsamt att förklara. Nu har jag kommit på en comeback, den är lite snuskig (vilket den förra i o för sig också är) så varning känsliga läsare. Samma scenario:
Du- Sen så tränar jag yoga/ gymnastik/ rider.
Killen- Det verkar ju lovande. He. He he. He.
Du- Men du då, brukar du äta mycket glass, främst kulglass i strut, utan att ta hjälp av en sked.
Kille- Ja?
Du- det verkar ju lovande. HÖHÖHÖHÖHÖ

Om inget av ovanstående faller er på läppen så är den här en garanterad succé:


Ur Mig blir du snart kär i av den eminenta Nanna Johansson


1 kommentar:

  1. Hej. Jag rmalade in på din blogg. Jag gillar den jätte mycket. Kolla in min om du ids. Upp till kamp!!!

    http://feministnina.wordpress.com/

    SvaraRadera