måndag 20 december 2010

Dagens Tomte

Idag var det sista skoldagen och det känns helt underbart. Jag sitter här och festar med min historieuppsats som ska vara färdig till efter lovet. De ska handla om "kvinnans ställning under medeltidens Europa" så för mig som nördar på vadsomhelst där ordet feminism finns inblandat, är det ett rent nöje att skriva den. Jag har även fått tillfälle att använda fakta jag snappat upp ur Dagens Tomtes seriealbum.

Liv Strömquist! Om jag behöver ett gott skratt eller lite feministisk pepp lyssnar jag på Livs träffsäkra krönikor i Tankesmedjan eller läser i något av hennes seriealbum som jag har i min ägo Einsteins fru och Prins Charles känsla. Tack för alla goda skratt, bra argument och fantastiska fakta och teorier du har gett mig Liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar