onsdag 22 maj 2013

Snälla låt detta ske

Häromdagen satt min flickvän o jag i hennes soffa, drack te och kollade på ett avsnitt av Kobra med titeln "Behövs mannen". Tala om att anamma den lesbiska livsstilen. Hursomhelst, ni kan se avsnittet här fram till den 28 juni, men se det nu med en gång för kan tänkas att ni vill se det om och om igen. Avsnittet kickar igång med ett inslag om det är teoretiskt möjligt för kvinnor kan skapa liv helt på egen hand.



Detta har redan hänt med två tjejmöss!!! Japanska forskare fixade ihop det och ungarna mådde hur bra som helst, och dom var alla små tjejer eftersom kvinnor inte har någon Y-kromosom att föra vidare till sina barn. Seriöst, jag älskar liksom inte möss men när jag såg bilderna på det här lilla lebbmusparet med sina kids började jag nästan gråta en skvätt.






Snälla japanska forskare fortsätt kämpa och få detta att ske även med människor. SCUM. Känner mig dock lite bitter, detta kommer förmodligen aldrig hända p.g.a 1. patriarkatet 2. typ alla forskare är män (också detta pga anledning nummer 1)

Men hoppet är det sista som lämnar en.
Puss

4 kommentarer:

  1. Finns ju även en ödleras där endast females existerar: de befruktar sig själva helt enkelt. Genom att ge sexuell stimulans till each other. Hur fett?!

    SvaraRadera
  2. Jag antar att det är en tjejs ägg som befruktar en annan tjejs ägg då? För annars blir det väl inavel.
    Hoppas att det går att göra i framtiden.
    Jag hoppas också på artificiell livmoder, så att två män kan skaffa barn, och att en kvinna som inte vill bära på ett barn inte behöver det, eller kvinnor som jag, som har infertilitetsproblem kan få barn lättare.
    Sen kan jag bli lite irriterad över det här med "behövs män?" för det verkar komma upp då och då i debatter. Män sitter och tjurar över att de inte kommer behövas om kvinnor får inseminera sig, och det är bara så löjligt. Varför skulle jag, och alla andra heterotjejer inte vilja ha en partner bara för att det går att få barn på egen hand?
    Att ha barn är ju en drift, men att ha en livskamrat är ju en annan drift, och jag tror inte att det ena kan ta död på det andra. Men det kan vara så att killarna kanske kommer träffa en tjej som redan har barn, som hon fixat själv, när man inte behöver vänta på en mans ok innan man kör igång.

    SvaraRadera
  3. Men varför skulle vi inte vilja ha män? De är ju spännande och roliga, de också! Fast har inte riktigt bestämt mig ännu vad jag tycker om dem, på det stora hela. Kanske är vi, kvinnor, en mer utveckla organism än männen, egentligen, och en värld av kvinnor skulle göra det hela mycket roligare, lättare och bättre...? Men det tror jag inte så mycket på ;).

    Som Halvbonden säger; behövs män, en onödig frågeställning. Vare sig de "behövs" eller inte så tycker jag minsann att det är bra att de finns! Vi är ju, trots allt, i slutet, alla individer.

    SvaraRadera
  4. Detta är väldigt missvisande. Det är bara män som har XY-kromosomer medan kvinnor bara har XX-kromosomer, så det är snarare "Behövs kvinnor?" som man bör fråga sig eftersom man behöver en Y-kromosom för att kunna skapa ett barn. Jag förstår med andra ord inte varför man väljer en så pass kränkande titel när informationen som titeln ger antydan till inte ens stämmer.

    SvaraRadera