torsdag 12 juli 2012

Jobbar på cafè

Jag kämpar, sliter och strävar vidare. Nu har jag denna helgen plus två veckor kvar på jobbet innan jag är ledig i två veckor. Det är helt okej att jobba, ibland är det till och med kul. MEN. menemenemn. Förra veckan skedde en liten incident. Jag stod på knä och torkade av kylmontern, en gubbe kommer fram, ställer sig för nära och säger
"Du behöver inte stå på knä för o fria till mig"
Jag vrider sakta huvudet om och säger, med en ton jag antar tydligt indikerar säg inte om det där igen för då jävlar gubbjävel
"VA?"
Varpå slemmet upprepar

"Du behöver inte stå på knä för o fria till mig"

Blir så chockad att allt jag får fram är en mördarblick och ett "n e j."
Tar emot hans beställning. Gör en esspresso. Han försöker Kallprata med mig.
"Finns det andra Wayne's Coffee här i staden? Jag är nämligen på besök. Jaha vad bra, då vet jag andra ställen jag kan njuta!"
Njuta? NJUTA! Jävla äckel. Var så pass arg att.

Hejdå puss















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar